Przejdź do treści

klasa 6

Kolejne materiały, lekcje i zadania będą umieszczane na szkolnej platformie do nauki zdalnej.

Aby zalogować się proszę wejść na stronę classroom.google.com.

  • JĘZYK POLSKI
    • Proszę o:

      • przeczytanie lektury  „Szatan z siódmej klasy” Kornela Makuszyńskiego oraz wykonanie planu wydarzeń do zeszytu lektur,
      • wypełnienie karty pracy dotyczącej lektury „Tajemniczy ogród”. (Jak został opisany ogród w poszczególnych rozdziałach: ogród uśpiony, ogród wiosną i latem, jesienny ogród).
        Karta pacy będzie sprawdzana na lekcji języka polskiego.
  • MATEMATYKA
    • Zadania tekstowe zeszyt ćwiczeń5, 6, 7, 8, 9,  10 str91, 92

      Podręcznik zad 2, 3

      Można również poćwiczyć na epodręczniku  podrecznik.pl Rozwiązywanie równań

    • Rozwiązanie zadań będzie sprawdzane po powrocie do szkoły.

      Materiały do przerobienia:

      Od  16. 03 2020 do 20. 03.2020 następna cześć materiału zostanie przekazana 23.03.2020 r.

    • Od 23.03.2020 r.-25.03.2020

      Matematyka

      Zadania tekstowe 4, 5, 6, 7, 12, 15 str. 205,207

      Rozwiązanie zadań 12, 15 przesłać na adres   zadaniamk@gmail.com

  • JĘZYK ANGIELSKI

    Proszę o wykonanie następujących zadań:

    • podręcznik: str. 72 ćw.1, 2 ( Na podstawie tekstu wpisz do zeszytu zdania wyrażające prawdę- 5 zdań), ćw.3  (Przepisz do zeszytu tylko odpowiedzi)
    • Przepisz do zeszytu i dokończ zdania:

    – I will eat a sandwich  if I…………………………..

    – You will be tired tomorrow  if you……………………

    -She will past the test if she……………………………………

    -We will help you if you………………………………..

    – Our parents won’t be happy if we………………………

    – My dog will be hungry if I…………………………………………………….

    • podręcznik: str. 74, ćw.1 (przepisz do zeszytu)

    W razie problemu ze słownictwem przy wykonywaniu ćwiczeń zachęcam do korzystania ze słownika internetowego: diki.pl

  • GEOGRAFIA
    • W oparciu o podręcznik i temat: Turystyczne walory Czech i Słowacji, przygotuj katalog walorów turystycznych 2 wybranych państw europejskich.
      • https://www.youtube.com/watch?v=tgD_EVUuy9Q
      • https://www.youtube.com/watch?v=xzc6q-Sw6Pg
  • INFORMATYKA
    • „Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany element w zbiorze?”. Proszę dokończyć zadanie, które rozpoczęliśmy na ostatnich zajęciach. Pomoc w realizacji zadania: podręcznik lub karta pracy.

  • PLASTYKA 

    Praca dekoracyjna o tematyce wiosennej.

  • MUZYKA

    Przeczytaj jeszcze raz tekst o instrumentach dętych ( lekcja 22) i wyjaśnij w zeszycie terminy: ustnik, stroik, czara głosowa

  • HISTORIA
    • Na podstawie tekstu z podręcznika (str. 163 – 167) rozszyfruj nazwiska pasujące do objaśnień na załączonej karcie pracy. Zapisz temat w zeszycie „Kultura polskiego oświecenia”. Wklej pod nim wydrukowaną kartę lub wpisz rozszyfrowane nazwiska i objaśnienia.
    • karta pracy

  • BIOLOGIA

    Proszę rozplanować sobie tematy wg. uznania. Najlepiej 1 temat na 1 tydzień.

    Wykonane zadanie można przesłać mi na adres mailowy, na meeseneger, pocztą elektroniczną poprzez dziennik . Na bieżąco będę sprawdzać postępy w pracy i podpowiem jeszcze co zrobić (w razie potrzeby). Po powrocie do szkoły omówimy tematy jeszcze raz i utrwalimy to czego się dowiedzieliście. Wasza praca zostanie odpowiednio nagrodzona. POWODZENIA!

    Proszę przeczytać i zrobić krótką notatkę  w zeszycie ,z nowych tematów, do poniższych punktów.

    Podpowiedź: Na punkty odpowiedz w formie schematu, tabeli, formie graficznej! Łatwiej zapamiętasz! Nie przepisuj podręcznika.

    Temat: Gady-budowa, charakterystyka i przegląd.  Proszę przesłać do 20 marca

    1. Cechy charakterystyczne i wspólne gadów –wymień je:
      1. Co to znaczy ,że są zmiennocieplne?
      2. Jak się żywią i czym?
      3. środowisko życia
    2. Przystosowanie gadów w budowie zewnętrznej i wewnętrznej do życia na lądzie:
      1. (zrób schemat) GADY mają: ->oczy z powiekami
      2. Dlaczego gady nie muszą, w przeciwieństwie do płazów oddychać przez skórę ?
      3. Czym oddychają gady?
      4. .Sposób rozmnażania gadów:
      5. Gady to owodniowce? Wyjaśnij co to znaczy.
      6. Dlaczego gady mogą składać jaja na lądzie i nie potrzebują do tego wody?
      7. Sposoby rozmnażania się gadów –wymień i wyjaśnij 1 zdaniem
    3. PODZIAŁ gadów: (podaj przykłady przedstawicieli poniższych gadów, które żyją w Polsce, oprócz krokodyli )
      1. Węże
      2. Jaszczurki
      3. żółwie
      4. krokodyle PRZECZYTAJ W PODRĘCZNIKU O NICH!
    4. Czy gady mają pozytywne czy negatywne znacznie? Uzasadnij odp. Podając odpowiednie przykłady.
    5. Jak możemy chronić polskie gady? Podaj sposoby ochrony gadów.
  • Nowy temat : Ptaki-latające kręgowce. Str 119-130

1.Środowisko życia ptaków

2.Przystosowanie ptaków do lotu

3. Rodzaje i budowa piór

4.Sposoby oddychania ptaków

5.Rozmnażanie i rozwój ptaków

6.Budowa jaja ptaków

7.Czym różnią się gniazdowniki od zagniazdowników?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *