klasa 6
Kolejne materiały, lekcje i zadania będą umieszczane na szkolnej platformie do nauki zdalnej.
Aby zalogować się proszę wejść na stronę classroom.google.com.
- JĘZYK POLSKI
-
Proszę o:
- przeczytanie lektury „Szatan z siódmej klasy” Kornela Makuszyńskiego oraz wykonanie planu wydarzeń do zeszytu lektur,
- wypełnienie karty pracy dotyczącej lektury „Tajemniczy ogród”. (Jak został opisany ogród w poszczególnych rozdziałach: ogród uśpiony, ogród wiosną i latem, jesienny ogród).
Karta pacy będzie sprawdzana na lekcji języka polskiego.
-
- MATEMATYKA
-
Zadania tekstowe zeszyt ćwiczeń5, 6, 7, 8, 9, 10 str91, 92
Podręcznik zad 2, 3
Można również poćwiczyć na epodręczniku podrecznik.pl Rozwiązywanie równań
-
Rozwiązanie zadań będzie sprawdzane po powrocie do szkoły.
Materiały do przerobienia:
Od 16. 03 2020 do 20. 03.2020 następna cześć materiału zostanie przekazana 23.03.2020 r.
-
Od 23.03.2020 r.-25.03.2020
Matematyka
Zadania tekstowe 4, 5, 6, 7, 12, 15 str. 205,207
Rozwiązanie zadań 12, 15 przesłać na adres zadaniamk@gmail.com
-
- JĘZYK ANGIELSKI
Proszę o wykonanie następujących zadań:
- podręcznik: str. 72 ćw.1, 2 ( Na podstawie tekstu wpisz do zeszytu zdania wyrażające prawdę- 5 zdań), ćw.3 (Przepisz do zeszytu tylko odpowiedzi)
- Przepisz do zeszytu i dokończ zdania:
– I will eat a sandwich if I…………………………..
– You will be tired tomorrow if you……………………
-She will past the test if she……………………………………
-We will help you if you………………………………..
– Our parents won’t be happy if we………………………
– My dog will be hungry if I…………………………………………………….
- podręcznik: str. 74, ćw.1 (przepisz do zeszytu)
W razie problemu ze słownictwem przy wykonywaniu ćwiczeń zachęcam do korzystania ze słownika internetowego: diki.pl
- GEOGRAFIA
- W oparciu o podręcznik i temat: Turystyczne walory Czech i Słowacji, przygotuj katalog walorów turystycznych 2 wybranych państw europejskich.
- https://www.youtube.com/watch?
v=tgD_EVUuy9Q - https://www.youtube.com/watch?
v=xzc6q-Sw6Pg
- https://www.youtube.com/watch?
- W oparciu o podręcznik i temat: Turystyczne walory Czech i Słowacji, przygotuj katalog walorów turystycznych 2 wybranych państw europejskich.
- INFORMATYKA
-
„Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany element w zbiorze?”. Proszę dokończyć zadanie, które rozpoczęliśmy na ostatnich zajęciach. Pomoc w realizacji zadania: podręcznik lub karta pracy.
-
-
PLASTYKA
Praca dekoracyjna o tematyce wiosennej.
-
MUZYKA
Przeczytaj jeszcze raz tekst o instrumentach dętych ( lekcja 22) i wyjaśnij w zeszycie terminy: ustnik, stroik, czara głosowa
- HISTORIA
- Na podstawie tekstu z podręcznika (str. 163 – 167) rozszyfruj nazwiska pasujące do objaśnień na załączonej karcie pracy. Zapisz temat w zeszycie „Kultura polskiego oświecenia”. Wklej pod nim wydrukowaną kartę lub wpisz rozszyfrowane nazwiska i objaśnienia.
- karta pracy
-
BIOLOGIA
Proszę rozplanować sobie tematy wg. uznania. Najlepiej 1 temat na 1 tydzień.
Wykonane zadanie można przesłać mi na adres mailowy, na meeseneger, pocztą elektroniczną poprzez dziennik . Na bieżąco będę sprawdzać postępy w pracy i podpowiem jeszcze co zrobić (w razie potrzeby). Po powrocie do szkoły omówimy tematy jeszcze raz i utrwalimy to czego się dowiedzieliście. Wasza praca zostanie odpowiednio nagrodzona. POWODZENIA!
Proszę przeczytać i zrobić krótką notatkę w zeszycie ,z nowych tematów, do poniższych punktów.
Podpowiedź: Na punkty odpowiedz w formie schematu, tabeli, formie graficznej! Łatwiej zapamiętasz! Nie przepisuj podręcznika.
Temat: Gady-budowa, charakterystyka i przegląd. Proszę przesłać do 20 marca
- Cechy charakterystyczne i wspólne gadów –wymień je:
- Co to znaczy ,że są zmiennocieplne?
- Jak się żywią i czym?
- środowisko życia
- Przystosowanie gadów w budowie zewnętrznej i wewnętrznej do życia na lądzie:
- (zrób schemat) GADY mają: ->oczy z powiekami
- Dlaczego gady nie muszą, w przeciwieństwie do płazów oddychać przez skórę ?
- Czym oddychają gady?
- .Sposób rozmnażania gadów:
- Gady to owodniowce? Wyjaśnij co to znaczy.
- Dlaczego gady mogą składać jaja na lądzie i nie potrzebują do tego wody?
- Sposoby rozmnażania się gadów –wymień i wyjaśnij 1 zdaniem
- PODZIAŁ gadów: (podaj przykłady przedstawicieli poniższych gadów, które żyją w Polsce, oprócz krokodyli )
- Węże
- Jaszczurki
- żółwie
- krokodyle PRZECZYTAJ W PODRĘCZNIKU O NICH!
- Czy gady mają pozytywne czy negatywne znacznie? Uzasadnij odp. Podając odpowiednie przykłady.
- Jak możemy chronić polskie gady? Podaj sposoby ochrony gadów.
- Cechy charakterystyczne i wspólne gadów –wymień je:
- Nowy temat : Ptaki-latające kręgowce. Str 119-130
1.Środowisko życia ptaków
2.Przystosowanie ptaków do lotu
3. Rodzaje i budowa piór
4.Sposoby oddychania ptaków
5.Rozmnażanie i rozwój ptaków
6.Budowa jaja ptaków
7.Czym różnią się gniazdowniki od zagniazdowników?